Wedstrijdverslag Neo B1 – VV Ruurlo B1

Opstelling: Luc, Yorn, Jesse, Wiebe, Thijn, Wiebe t H, Tom, Daan t M, Stan, Dylan, Daan S.
Wissels: Huub, Tjerk, Job

Vandaag tegen medekoploper Neo Borne B1.
Vanaf de 1e minuut gaven we veel druk naar voren waardoor Neo maar moeilijk tot voetballen kwam. De eerste kans was dan ook voor Ruurlo. Tom legde de bal goed af op de inkomende Wiebe t H die de bal richting kruising schoot.
Echter de doelman van Neo wist de bal uit de kruising te tikken.
Het spel ging op en neer en beide teams waren gelijkwaardig. Neo wist maar moeilijk te bal rond te spelen door dat Ruurlo er kort op zat. Toch kreeg Neo gaande weg de 1e helft iets meer vat op het spel en werden ze in de omschakeling gevaarlijk. Echter door goed keeperswerk van Luc wisten we de 0 te behouden.
Ook hadden we een keer het geluk dat een schot dat werd gestopt door Luc op de lat belande.
Ruurlo kreeg nog enkele kleine mogelijkheden via Stan en Wiebe echter de schoten waren niet nauwkeurig genoeg. Zo werd de rust gereikt met een 0-0 stand.
In de rust aangegeven dat de wedstrijd op details beslist zou worden en dat we zakelijk en mannelijk moesten blijven spelen.
De eerste 10 minuten van de 2e helft bleef het spelbeeld het zelfde beide teams gingen voor de aanval waarbij Neo wel de overhand had.
In de 9e minuut werd balverlies op de helft van Neo afgestraft en werden we weggetikt waardoor de 1-0 op het scorebord kwam.
Het spelbeeld bleef het zelfde echter we gingen meer de lange bal spelen opzoek naar de gelijkmaker.
Deze viel in de 13e minuut wat gelukkig Dylan schoot de bal met een grote boog op de goal. De doelman verkeek zich op de hoge bal en sloeg de bal zelf in de goal 1-1.
Neo werd wat sterker en kreeg meer mogelijkheden mede doordat de linies te ver uit elkaar gingen spelen, waardoor de afstanden te groot werden.
In de 21 minuut wederom een foutje wat werd afgestraft. Een voorzet vanaf onze linkerzijde werd niet geblokt, en kon van dichtbij binnen gekopt worden.
Hierna gewisseld en achterin 1 op1 gaan spelen en nog meer druk naar voren.
We kregen enkele kansjes echter de bal ging er niet in.
De 3-1 viel ongelukkig. De grensrechter van Neo vlagde dat de bal over de zijlijn was echter de scheidsrechter liet door spelen. Hierdoor waren we uit positie en kon Neo in de omschakeling de 3-1 maken.
Hierna was de wedstrijd gespeeld en maakte Neo in de 38e minuut ook nog de 4-1. Zo eindigde een prima wedstrijd van onze kant in een nederlaag die iets te hoog uitviel gezien het spelbeeld.

Men of the Match: Thijn&Tom