Ruurlo O17-1 – Vogido O17-1

Opstelling : Jop S, Yorn, Jesse, Wout, Thijs, Huub, Daan , Wiebe, Stan, Bas, Job
Wissels : Emre, Luc, Wietse en Jelle

Van te voren in de bespreekruimte een aantal dingen besproken zoals : het druk zetten en de taak van verschillende spelers. Ook werd er aangegeven dat er vandaag echt gewonnen moest worden om onderin weg te blijven en nacompetitie te ontlopen.

Begin van de wedstrijd : Een fel begin van de wedstrijd en er werd goed druk gezet zowel voorin als het aansluiten van achteren. Grote deels werd er gevoetbald op de helft van de tegenstander en er was dus ook meer balbezit voor Ruurlo. Hier en daar kwamen de eerste kansen maar die werden nog niet gelijk benut. Tot dat Ruurlo een vrijetrap kreeg aan de zijkant van de 16 die werd laag voorgeschoven en uit de kluts werd de 1-0 gemaakt door Stan. Hierdoor kwam er alleen maar meer geloof. Zo hier en daar werden wat fouten gemaakt die kansen voor Vogido opleverde echter benutte zei deze kansen niet. Vlak voor rust een aanval over de linkerkant Wiebe legde de ball op de 11 neer na een mooie actie, Daan maakte de 2-0

2e helft: In de kleedkamer aangegeven dat we vooral niet moesten denken dat we er al waren, want hier is het al eerder misgegaan. Zo begonnen we ook sterk aan de 2e helft maar toch kwam vogido steeds meer aan de bal en  kregen zei ook meer kansen waardoor de spanning weer wat steeg. Tot het moment dat Ruurlo er weer door kwam er werd geschoten op doel, de keeper weerde de bal af en Huub kon hierdoor de 3-0 binnenschuiven. Vlak hierna werd er gewisseld en Emre kwam erin. Vogido kreeg een kans en deze keer werd die wel gescoort zo werd het 3-1. Het leek dat Vogido weer meer in de wedstrijd kwam maar dit was niet van lange duur nadat de net gewisselde Jelle de 4-1 binnen schiet. Vogido begon steeds onrustiger de voetballen waardoor Ruurlo meer kans kreeg er werd goed  gelopen en de spelers konden elkaar goed vinden. Zo werd ook de volgende kans gecreëerd, Wietse kreeg de bal aan gespeeld, hij bleef goed rustig, en speelde de bal naar Emre die vervolgens de 5-1 kon maken.

Nu moesten we alleen de wedstrijd nog uitspelen en dan waren de 3 punten voor Ruurlo.
Eindstand Ruurlo – Vogido  5-1. Na 6 achtereen volgende nederlagen eindelijk weer een overwinning. En met dit gevoel op naar volgende week TVC’28 – Ruurlo.

Job