Ruurlo 6 wint in Barchem van SVBV 4.

Zondag 8 september mochten we tegen SVBV 4 in Barchem voetballen. Iedereen was keurig op tijd. We hebben er een nieuwe keeper bij omdat Robbe ander werk heeft per 1 oktober en dan niet zo vaak meer kan meedoen. En onze andere tweede keeper heeft wisselende contacten en kan ook niet zo vaak mee voetballen. Het was de eerste keer dat we ons nieuwe tenue aan mochten doen omdat we de vorige week in de reserveshirts moesten spelen. Het tenue ziet er prachtig uit. Hulde voor sponsor -en kledingcommissie.

Robbe keept de eerste helft en stuurt met een lichaamsschijnbeweging de aanvaller van SVBV het bos in. Na een prachtige pass van Gijs komt de bal via Jeremy bij Siep terecht, die kan net niet hard genoeg afdrukken om de keeper te verontrusten. Luuk probeert het van afstand maar zijn schot gaat over. Luuk geeft een mooie bal tussendoor en het schot van Gijs komt bovenop de lat. Na een mooie combinatie via Jonathan en Siep komt de bal bij Tim G. terecht die schiet helaas naast. SVBV hanteert eigenlijk alleen maar de lange bal maar gelukkig is ons duo (Rob en Jonathan) in het centrum alert en zo voorkomen ze menige kans. En ook Tim de W. heeft als vleugelverdediger de rappe aanvaller in de tang. Ook Tim is nieuw bij ons dit seizoen.

In de 34e minuut maakt Mohamad (vanaf nu Mo genoemd in de wedstrijdverslagen) zijn debuut en Sem komt er ook in. Jeremy en Gijs verlaten het veld. Mo breekt goed door en zijn voorzet belandt op de lat. Luuk schiet nog een keer op de goal en dit schot gaat ook over. Mo legt veel energie in zijn spel en is een versterking voor ons. Tim G. kapt zich goed vrij, maar zijn schot is niet hard genoeg. Met de brilstand zoeken we de kleedkamer op om even van de thee te genieten.
Marcel die sinds dit seizoen samen met TD Bernd-Henk de leiding over Ruurlo 6 heeft besluit om Mo in de spits te zitten en Siep naar de zijkant te verhuizen. Jeroen is in het veld gekomen voor Rutger. De familie Tammel is verheugd dat Jelle zijn debuut maakt. Hij is echter kansloos na twee minuten in de tweede helft. Na een rake kopbal uit een corner vliegt de bal hoog in de goal, 1-0 achter.

Het is een gouden vondst van Marcel om Mo in de spits te zetten en Siep op rechts, want Siep komt op rechts goed door en schiet de bal hard via de keeper in de kruising, 1-1. Drie minuten na de achterstand komen we alweer op gelijke hoogte. In de 65e minuut krijgen we een makkelijk gegeven penalty. Lucas schiet onberispelijk raak, 1-2. Even later moet hij met een liesblessure het veld verlaten. Mats komt erin. Die werkt tegenwoordig niet alleen hard in het veld maar ook buiten het veld. Na een beste vrije trap van Luuk keeper redt de uitblinkende keeper van SVBV. Ook de volgende vrije trap van Luuk ranselt hij uit de goal.

Wij voetballen best goed maar we missen gewoon een echte afmaker voorin. Een beetje extra pijn deed het natuurlijk wel dat we na de wedstrijd horen dat onze voormalige spits drie keer heeft gescoord bij zijn nieuwe team. Maar we zijn nog druk aan het scouten en hopen toch komend weekend nog een echte goalgetter aan de selectie toe te voegen. De vorige spits hebben we ook op het septemberfeest gescout. Tim G. steekt nog niet in blakende vorm anders hij deze kans wel verzilverd. In de 75e minuut lijkt het duel beslist nadat Luuk via een lobje fraai de 1-3 op het scorebord zet. Sem lijkt de 1-4 binnen te schieten maar de keeper tikt de bal uit de bovenhoek. Na een voorzet van Mo kopt Sem even later ook nog naast. Er wordt volop door gewisseld en Gijs staat nu ook in de spits. Hij krijgt een kansje maar helaas wordt dit ook geen treffer.

Robbe die alles kan wordt ingebracht als linksback. Hij vervangt Niek die na een half uur de pijp leeg heeft. SVBV krijgt in de 90e minuut nog een strafschop nadat de bal tegen de hand van Jeroen wordt geschoten. Jelle onze debutant in de goal ranselt de strafschop uit de goal. Maar wat je nooit mee maakt in de Kelderklasse gebeurt toch want de penalty moet opnieuw genomen worden omdat hij te vroeg van de lijn zou zijn gekomen. Dit keer gaat de bal er wel in zodat het 3-2 wordt. Niet veel later wordt er afgefloten. Al met al een verdiende overwinning maar het is wel duidelijk dat het nog ontbreekt aan scorend vermogen. Vermeldenswaardig is zeker dat Luuk vd Worp voor her eerst in zijn carrière bij Ruurlo 6 de hele wedstrijd heeft gevoetbald!

Doelpunten: Siep, Lucas en Luuk vd W.