Ruurlo 6 tevreden met een punt tegen GSV’63 3.

Vandaag stond de eerste competitiewedstrijd op het programma, we ontvingen GSV’63 3. Ondanks de regen waren er op de afsluitende training maar liefst 16 spelers op het veld en ook 16 in de kantine. Er waren op zondag wel flink wat afwezigen door o.a. de klassieker en RKC uit. Math had de slaap nog niet uit en werd wakker gebeld door Julian. Julian zou in de basis starten maar tijdens de warming up kreeg hij last van de bovenbenen. Milan trok de handschoenen aan. Verder stonden de volgende mannen in de basis, Rob, Jonathan, Jelle G., Bram, Lucas, Luuk KB, Jeremy, Sem, Tim en spits Jelle. Math, Mats en Jeroen beginnen op de bank.

We begonnen niet goed want binnen een minuut was het al 0-1. Na een kwartiertje komen we iets beter in ons spel. Sem breekt bijna door de verdediging maar wordt gestuit.

In de 20e minuut komt de bal een uit een mooie voorzet van Tim voor de voeten van Jeremy 1-1, die bedenkt zich geen moment en schuift de gelijkmaker binnen. Zijn tweede goal van het seizoen alweer. De mannen uit Geesteren spelen harder dan ons en Lucas wordt onderuit geschoffeld

Ze krijgen ook kansen maar Milan redt via de lat, de rebound lijkt een doelpunt op te leveren maar de onverstoorbare Luuk blockt de bal goed. GSV krijgt weer een kans, gelukkig verdwijnt de bal in het zijnet. Nu is Tim het slachtoffer van het harde spel, hij wordt ook onderuit geschoffeld

Doelpuntenmaker Jeremy gaat er even uit voor Mats. Jelle scoort bijna na een goede actie en dito voorzet van Sem. Mats denkt dat hij tijd zat heeft en verdedigt nonchalant uit dit tot frustratie van de technische staf. Even later wordt Mats ook geschopt. We krijgen een goede kans via Tim maar hij stuit op de goede keeper van de gasten. Jelle is er door maar wordt gevloerd, de verdediger van GSV krijgt een gele kaart en mag er 10 minuten uit. De vrije trap levert niks op. Milan voorkomt met een uitstekende redding dat we op achterstand komen. We gaan de rust met 1-1.

Jeroen en Nils vallen in. Nils zou met het 3e meedoen i.v.m. spelersgebrek maar die hebben uiteindelijk nog meer mensen dan ons dus we laten hem weer met ons meedoen. Jonathan vertrekt samen met Julian naar de JC Arena. Nils grijpt gelijk goed in als laatste man. Jeroen speelt ook lekker maar dat komt natuurlijk omdat zijn meisje langs de kant staat.  Mats wordt keihard geblockt en hij raakt een beetje gefrustreerd. Hij moet er even later af omdat hij teveel van zijn ribben heeft, Jeremy vervangt hem. Jelle test de keeper met een afstandsschot. Het is klungel voetbal aan beide kanten. GSV schiet hard op de paal. Rob vertrekt in de 60e minuut richting Leverkusen.  Langslaper Math valt ook in. Na geklungel achterin scoort GSV in de 70e minuut de 1-2. Lucas moet er ook uit, hij heeft een armblessure. GSV schiet weer op de paal. Sem kopt bijna raak na een mooie voorzet van Jelle. In de 85e minuut laat Math zijn klasse zien. Hij schiet keihard van een meter of 25 raak. Onhoudbaar voor de verbouwereerde keeper, 2-2.

Jeremy laat zijn voetbalkunsten zien met een lekkere lichaamsschijnbeweging stuurt hij de verdediger het bos in, het schot is niet krachtig genoeg en wordt gepakt door de keeper. Daarna besluit de betaalde scheidsrechter dat het mooi is geweest, 2-2 is de eindstand. Jeroen krijgt in de kantine nog een fikse tegenvaller te verwerken. De gehaktballen zijn op. En de rest van de warme hap ook. Hij vertrekt direct richting huize Beldman om te kijken of moeders nog iets lekkers in de koelkast heeft liggen.

Doelpunten: Jeremy 1, Math 1.