Ruurlo 6 is uitgebekerd maar begint goed aan de competitie!

Met een royale selectie vertrokken we mooi op tijd naar café de Zonnebloem om daar tegen Klein Dochteren 2 te voetballen. Een bekende tegenstander voor ons. Twee seizoenen geleden haalden we vier punten tegen hun dus de voortekenen waren goed. We beginnen uitstekend en Mo puntert bijna raak, de keeper tikt de bal uit de bovenhoek. Middenvelder Luuk probeert het van afstand maar verrast de keeper niet. Gijs laat zich al snel wisselen met een voetblessure. Daarna is de organisatie ook even weg en de rappe aanvaller van Klein Dochteren lobt prachtig raak. Tegen de verhouding in staan we na 20 minuten al met 1-0 achter. Jelle MvP krijgt een beste kans maar stuit op de keeper. Langs de kant horen we van vader Andre dat hij die zeker gescoord had in zijn glorietijd. Jammer dat we daar geen beelden van hebben.

Luuk verovert de bal en gaat een één-tweetje aan met Jelle en krijgt de bal dus terug en hij schiet beheerst raak, 1-1 na 25 minuten spelen. Een mooie voorzet van Tim wordt niet binnengelopen door onze aanvallers. Luuk Klein Bluemink stoomt op naar voren en lost een schot. De keeper kan redding brengen. Er is beweging langs de lijn en Sem en Ties komen dan ook het veld in. We voeren de druk en na het schot van Jelle belandt de bal op de vuisten van de keeper. Tim kapt zich goed vrij en schiet de bal achter de keeper, 1-2. In de 37e minuut staan we dus op voorsprong. Met deze voorsprong gaan we aan de thee die in prachtige bekers geschonken is.

Na rust krijgen we gelijk een paar kansen door schoten van Ties en Tim. In de 50e minuut breiden we de voorsprong uit naar 1-3 door een beauty van Sem. Hij schiet van een meter of 22 de bal in de kruising en laat de keeper kansloos. Rutger krijgt twee beste kansen om de 1-4 op het niet werkende scorebord te zetten. Luuk vangt de bal op en schiet fraai met de buitenkant raak, 1-4. (54e minuut) Achterin is Tijmen alert en voorkomt zo dat de gastheren gevaarlijk worden. Ties vloert zichzelf en daarna schiet hij net naast. Sem is alert bij een corner en glijdt de bal binnen, 1-5 na een uur voetballen. De nummer 17 van Klein Dochteren helpt ons in de 63e minuut door de bal achter de eigen keeper te schieten, 1-6. Sem gaat voor de hattrick maar helaas scoort hij dit keer niet. Jelle pikt zijn doelpuntje meer doordat hij raak kopt in de 70e minuut. Mo scoort de 1-8 , de bal gaat via de binnenkant van de paal in de goal. Rutger schiet nog hard op de lat. Sem krijgt een boete na een foute ingooi. In de 85e minuut scoort Mo zijn twee doelpunt van de dag. Daarmee is ook de eindstand van 1-9 bereikt. We genieten bij het café nog even na van de ruime overwinning en van de prijzige gehaktbal en gaan daarna richting Ruurlo. Een mooie opsteker na de kansloze nederlaag tegen RKVZC 5 in de beker. Volgende week zijn we vrij omdat SVBV 3 de competitie heeft verlaten.