Het vernieuwde zesde speelt gelijk in spectaculair bekerduel.

De eerste bekerwedstrijd van het seizoen stond op het programma op zondag 3 september. We moesten al om half 10 aftrappen in Groenlo tegen Grol 10. En dat was voor de reserveaanvoerder (Julian) te vroeg na de Larense kermis. Hij arriveert een kwartiertje na de aftrap. En dan komen er ook nog een aantal supporters op het sportcomplex van Grol om ons aan te moedigen. De eerste aanvoerder MVP Jelle zat op de bank omdat hij na de zomerstop nog geen bal aangeraakt had. Lucas mocht daarom de aanvoerdersband dragen. Van een aantal spelers hebben we in dit nieuwe seizoen afscheid genomen maar daar tegenover staat dat we een flink aantal nieuwelingen hebben. Milan stond vandaag in de goal omdat de beoogde eerste keeper andere verplichtingen had. We hopen dat hij de rest van het seizoen fit is maar zo niet dan zal het ook geen probleem zijn want de keepers staan in de rij om voor Ruurlo 6 te keepen.

Jelle Giesen is een van de nieuwkomers en speelt vandaag centraal achterin met Bram. Hij is gelijk attent en voorkomt een doorbraak van Grol. Max E. Tim, en Math maken ook hun competitie debuut. Sem trekt zijn goede vorm door en dolt a la Bergkamp zijn tegenstander. Grol lijkt te scoren na een snelle counter maar gelukkig belandt de bal op de lat. Luuk van de Worp die fit oogt na een trainingskamp op Gran Canaria schiet in de 23e minuut schitterend raak, 0-1. Even later lijken we op 0-2 te komen na een mooie aanval maar helaas wordt dit doelpunt afgekeurd vanwege buitenspel. Grol komt na een uitbraak op 1-1 door de rappe en behendige spits, even later wordt het ook nog 2-1 voor Grol. In de 30e minuut wisselen we aardig door en daardoor maken Jeremy, Rutger en Joost ook hun debuut. Luuk KB komt er ook in. Milan behoedt ons voor een achterstand met een fraaie redding na een kopbal van de spits. De ruststand is 2-1. Jelle MVP is ook in het veld gekomen. En hij wordt gelijk gelanceerd door Rutger met een fraaie pass. Luuk is in topvorm en scoort beheerst de 2-2. Tim lijkt te scoren maar de bal verdwijnt al dan niet via een hand van een de spelers van Grol naast. Grol komt in de 68e minuut weer op voorsprong, 3-2.

Bram voorkomt met een karate trap zoals eigenlijk alleen Louis van Gaal het kan een uitbraak. Joost strooit met goede passes en moet dat bekopen met een doodschop. Tim bekroont zijn debuut met een treffer in de 72e minuut, 3-3. In de 82e komen we weer achter, 4-3. We blijven lekker door voetballen en de technische staf heeft er alle vertrouwen in dat we gelijk gaan maken. Nils schuift als laatste man door naar het middenveld. Bram krijgt een kans maar hij kan de keeper niet verrassen met een rollertje. In de 88e minuut scoort Jelle uit een scrimmage de 4-4. Mats heeft een leuke aktie in huis maar hij scoort helaas niet. De eindstand is 4-4 en dat is een terechte uitslag.

Doelpunten:
Luuk vd W. 2
Tim 1
Jelle MVP 2

PS:

We dagen de andere elftallen ook uit om wekelijks een wedstrijdverslag te maken. J. Paparazzi zal aan het eind van het seizoen de gouden pen uitreiken aan het elftal dat de leukste verslagen maakt.