Fenna Walgemoet 700ste lid van VV Ruurlo

RUURLO – Fenna Walgemoet is het 700ste lid van VV Ruurlo. Voorafgaand aan het duel tussen VV Ruurlo 1 en VV Wijhe ‘92 1 van zondagmiddag werd ze door voorzitter Henry Meutstege speciaal verwelkomd op sportpark ‘t Rikkelder. De vijfjarige Fenna is sinds kort lid van de Ruurlose ‘voetbalschool’.

De Ruurlose ‘voetbalschool’ is al een aantal jaren een succesvolle afdeling binnen de geel-zwarte voetbalclub. Kinderen in de leeftijd van vier tot en met zes jaar leren onder leiding van Henk Aaftink met als trouwe assistent Tessel Aaftink spelenderwijs het voetbalspel.

“ Dit doen we door leuke voetbalspelletjes met elkaar te doen. Het spelplezier samen met leeftijdsgenoten staat daarbij voorop”, zo zegt Henk Aaftink.

De ‘voetbalschool’ van VV Ruurlo maakte afgelopen maanden een sterke groei door. Op zaterdagmorgen dartelden op het kleine trainingsveld van sportpark ‘t Rikkelder er gemiddeld meer dan twintig piepjonge voetballertjes over het kunstgras. Het gros is jongen maar er doet ook enkele meisjes mee. Hebben ze de leeftijd van zes of zeven jaar bereikt dan stromen ze door naar de teams van JO8.

De ‘voetbalschool’ traint iedere zaterdag van 8.45 tot 9.45 uur. De eerste trainingen zijn gratis, vooraf aanmelden is niet nodig. Voor verdere informatie kan men e-mailen naar f-coordinator@vvruurlo.nl.