Ruurlo 6 boekt een zakelijke overwinning

Vandaag stond de eerste thuiswedstrijd in de competitie op het programma. We ontvingen ZZC’20 3 op ’t Rikkelder. Om 10 uur werd nog even een elftalfoto gemaakt (we waren bijna compleet vandaag)  en om half elf trapten we af. Dit gebeurde na een minuut stilte op verzoek van de gasten.

Na een goede actie van Mo moet Tim scoren, hij schiet echter naast. Hij heeft twee benen maar gebruikt alleen links om de bal mee te schieten, in dit geval was het met rechts beter geweest. Rob is in vorm en heerst samen met Jonathan in het centrum achterin. Rutger speelt ook een degelijke pot als back. Hij steekt veel op van de voetbalfilmavonden. Wel jammer dat die op de donderdag zijn. Uit de kluts wordt Tim bijna gevaarlijk. Siep is inmiddels in het veld gekomen en lost een best schot maar het levert geen doelpunt op. Daan is vandaag de beste man van ons. Is sterk in de duels en geeft goede passes. Het is een rommelige pot. Na een mooie pass van Rutger schiet Tim de bal op de keeper Luuk KB stoomt op en probeert het van afstand. De bal verdwijnt in de ballenvanger. Niet veel later is het rust. In de rust is het even lastig om alle invallers op de goede plek te zetten maar uiteindelijk lukt het door toedoen van de nieuwe leider Marecel. We hebben 18 spelers vandaag. Lucas gaat douchen want die had een lichte blessure opgelopen.

Na rust moet het gebeuren. Uit een vrije trap schiet Luuk vd W. naast. Even later is hij wel succesvol, hij kopt bal behendig over de keeper en schuift de bal binnen in de 55e minuut, 1-0. Jeroen, the Dutch Cafu, valt goed in. Siep kopt de bal richting de goal, de keeper pakt de bal eenvoudig op. Jeroen brengt redding achterin. Een van de spaarzame uitbraken van ZZC’20 tot nu toe. Na een prachtige snelle aktie geeft Siep de bal voor op Joost die kan de bal in de lege goal schieten. Zijn juichen wekt tot irritatie bij de tegenstanders, en terecht. Maar we staan na 69 minuten wel voor met 2-0. ZZC’20 gaat nu meer druk zetten en we komen een beetje in de verdrukking. Met een schitterende lichaamsschijnbeweging stuurt Mo zijn tegenstander het bos is. De nr 12 van ZZC’20 is nog steeds geïrriteerd door o.a. het sussende juichen van Joost. O.a. Sem is daar het slachoffer van na een beste beuk. Tim de W grijpt goed in en voorkomt zo dat de aanvaller van de gasten richting zijn zwager en Jelle gaan. Die keept gelukkig weer na twee weekjes blessureleed. En hij keept foutloos. Het begint te regenen dus Jeroen wil wisselen, zijn broer Rob vervangt hem. Mats is ook moegestreden en laat zich ook wisselen. Ook Daan heeft een pijntje en gaat ook naar de kant. Na een mooie pass van Jelle G. komt de bal via Jeremy bij Tim terecht die zet voor en Siep schiet beheerst raak, 3-0. Met deze stand op het scorebord is na 88 minuten wel beslist. Mo probeert nog de 4-0 te maken maar zijn schot mist kracht. Een zakelijke 3-0 overwinning zonder franje. En ook nog steeds zonder Bram want die hakt en zaagt er nog steeds op los in die Heimat. Nog drie weekjes en hij is weer van de partij!

Volgende week gaan we naar Steenderen om tegen SV Basteom 4 te voetballen. Aviko uit altijd lastig.

Verder hebben we goed nieuws want er hebben zich al 20 teams aangemeld voor het zaalvoetbaltoernooi op 28 december. We zitten dus vol. Dit jaar doet er ook een team uit Duitsland mee. Ze komen uit Bayern en de Bavaria Kickers gaan voor de titel. Verder hebben we ook al aardig wat prijzen voor de verloting. Het goede doel is dit jaar de Hartstichting.